Obrazek

Wychowanie przez czytanie

Od jakiegoś czasu próbowałam nieusilnie dostać książkę pt. ,, Wychowanie przez czytanie”. A tak dokładniej to całe to zamieszanie rozpoczęło sie jak zaczęłam przeszukiwać internet za „dobrymi” pozycjami ksiazkowymi dla Michałka. W ten tez sposób natrafiłam na stronę internetowa Cała Polska Czyta Dzieciom oraz artykuł pani Ireny Koźmińskiej na temat czytania. Artykuł bardzo mnie zaciekawił i postanowiłam, iż pogłębie moja wiedzę na ten temat. Ale niestety w USA jest jeden jedyny egzemplarz tej książki w jednej z bibliotek i to w dodatku nie do pożyczania. A i nawet w Polsce było trudno ja nabyć. Jednak nie poddałam sie i będąc w sierpniu w Polsce na wakacjach udało mi sie ja kupić – wznowiono wydanie – HURAAA!  Przeczytałam ja jednym tchem i muszę przyznać ze żałuje, iż nie trafiłam na nią wcześniej – lepiej późno niż wcale 😉 Jest to książka która powinna przeczytać kazda przyszła mama przyszłemu tacie na głos (lub na odwrót – jak kto woli). A tak poważnie to powinni ja przeczytać rodzice jak i nauczyciele. Jest bardzo ciekawie napisana, podparta przykładami z życia wzietymi, zawiera porady i co najważniejsze napisana jest w niej prawda. Po przeanalizowaniu kilku sytuacji z przed lat oraz po dyskusji z moim mężem na temat czytania miałam ochotę powiedzieć: WOW! Gdzie my rodzice mamy rozum?!

Poniewaz jest ona trudno dostępna w USA to co jakiś czas postaram sie opublikować fragmenty tej książki. Aby Was jednak zachęcić do przeczytania jej lub pobudzić Was do myślenia na temat czytania zacytuję:

„Naród który mało czyta, mało wie. Naród który mało wie, podejmuje złe decyzje.”

/Jim Trelease – The Read Aloud Handbook/

Tak wiec czytajmy 20 minut dziennie codziennie!

Skomentuj

